شوره سر ناشی از دمودکس

نویسنده
شوره سر ناشی از دمودکس | آنجکس

شوره سر ناشی از دمودکس | آنجکس

شوره سر مقاوم به درمان

شوره سر مقاوم به درمان:شوره سر قطعات کوچک پوست مرده است که از سر جدا شده و روی شانه، لباس و موهای اطراف مشاهده می شود. این بیماری یک اختلال رایج است که محدود به جنس و سن خاصی نمی شود.
شوره سر ممکن است با خارش همراه باشد و با شرایط جوی (خشکی و رطوبت هوا) بدتر شده و یا بهبود یابد .این مشکل در نوزادان نیز قابل مشاهده است، اما نیاز به درمان ندارد و به مرور زمان بهبود میابد.

شوره سر یک بیماری جدی و یا مسری نیست، اما گاهی ممکن است درمان آن سخت و طولانی باشد. علاوه بر این ممکن است فرد مبتلا، احساس شرم و یا ناراحتی کند و یا دچار مشکلات روحی و اجتماعی گردد.

برای درمان این مشکل، پیش از هر اقدامی لازم است عامل ایجاد کننده آن تشخیص داده شود.

علل شوره سر:

شوره سر دلایل مختلفی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

· شستشوی نادرست و غیر اصولی موها: اگر به صورت صحیح و اصولی موهای سر خود را نشویید، ترکیب چربی و پوست مرده می تواند تولید شوره کند. لازم نیست هر روز از شامپو استفاده کنید. چون مصرف زیاد شامپو خود باعث بیشتر شدن شوره سر می شود.

. قارچ مالاسزیا: این قارچ روی پوست سر بسیاری از بزرگسالان وجود دارد. اما در برخی افراد سبب خارش و تحریک پوست سر می شود و ایجاد شوره می کند.

· درماتیت تماسی: گاهی شوره ناشی از حساسیت به نوع خاصی از مواد شوینده، کرم، ژل و سایر موادی است که روی مو استفاده می شود.

· پوست خشک: گاهی اوقات پوست خشک، باعث ایجاد شوره میشود. این شوره ها معمولا کوچکتر و خشکتر بوده و با قرمزی و التهاب همراه نیستند.

· پوست چرب و حساس: در این حالت شوره با قرمزی پوست در مناطقی که تعداد غدد چربی بالا است (مانند سر، ابروها، سینه ، ران ها و …) همراه میباشد. شوره در این حالت می تواند سفید یا زرد رنگ باشد.

· بیماری های پوستی مثل پسوریازیس و اگزما

· انگل های پوستی مثل دمودکس مایت

ارتباط بین شوره سر و دمودکس مایت چیست؟

پیش از اینکه به ارتباط بین شوره سر و کنه دمودکس بپردازیم، باید بدانیم دمودکس چیست؟

دمودکس، کنه بسیار ریزی است که بدون میکروسکوپ قابل دیدن نیست. این کنه به تعداد محدود در داخل فولیکول های موی اکثر افراد زندگی می کند. دمودکس از لوازم آرایش، آلودگی و چربی و پوست مرده تغذیه می کند. اگر تعداد این کنه ها از 5 عدد در هر سانتی متر مربع پوست بیشتر شود، می توانند سبب عوارضی مثل خارش، شوره، روزاسه، بلفاریت و…. شوند.
فعالیت کنه های دمودکس در زیر و روی پوست میتواند سبب ایجاد شوره شوند. همچنین بطور غیر مستقیم به دلیل خارشی که ایجاد می کنند، می توانند سبب افزایش شوره سر در بزرگسالان شود.

درمان شوره سر

شوره سر در موارد خفیف با شستشوی روزانه موها برطرف می شود، اما در شرایطی که این مشکل ناشی از دمودکس باشد به آن لقب «شوره سر مقاوم به درمان» داده میشود. در این موارد فرد مبتلا باید متعهدانه از مصرف موادی که غذای این کنه را فراهم می کنند (مثل اغلب شامپوهای موجود در بازار) خودداری کند.

برای نابودی کامل دمودکس به محصولات گیاهی و طبیعی احتیاج است که نه تنها به این انگل غذا نمی رساند، بلکه با کنترل جمعیت آنها به مرور باعث از نابودیشان می شود.

در اینجا محصولات آنجکس به کمک شما می آیند. پروتکل آنجکس علاوه بر حذف دمودکس از موهای شما، با ارائه محصولات طبیعی به شما کمک می کند تا از شر این انگل ها رهایی یابید.

تست دمودکس

از مشکلات پوست یا مو رنج میبرید؟ شاید علت این مشکلات دمودکس ها باشند. با تست آنلاین ما صد در صد مطمئن شوید.
جهت انجام تست سنجش میزان تراکم دمودکس مایت ها از این لینک استفاده کنید.

تست دمودکس


مقالات پوست

مقالات مرتبط

ul > .bdt-post-list-item; delay: 350;”>

مطالب بلاگ

سایر مقالات

ul > .bdt-post-list-item; delay: 350;”>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تست دمودکس

از مشکلات پوست یا مو رنج میبرید؟ شاید علت این مشکلات دمودکس ها باشند. با تست آنلاین ما صد در صد مطمئن شوید.

جهت انجام تست سنجش میزان تراکم دمودکس مایت ها از این لینک استفاده کنید.

سایر مقالات

درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک که اغلب به عنوان اگزمای آتوپیک شناخته می شود، یک بیماری مزمن است که باعث التهاب، قرمزی و تحریک پوست می شود. معمولا

ادامه مطلب