تست آنلاین

جهت بررسی و تخمین تراکم دمودکس پوست خود می توانید در تست آنلاین دمودکس شرکت کرده و نتیجه را ملاحظه نمایید.

آیا  تست آنلاین تشخیص دمودکس معتبر است؟

مراجعین ما همیشه می پرسند، آیا تست آنلاین تشخیص دمودکس معتبر است؟ آیا بهتر نیست برای تشخیص این انگل، آزمایش میکروسکوپی انجام دهیم؟

حقیقت این است که بر خلاف باور خیلی از افراد، اگر چه تست میکروسکوپی می تواند کمک کننده باشد، اما قطعی و قابل اعتماد نیست. اما تست آنلاین -که بر اساس مطالعات گسترده ای طراحی شده است- با دقت خوبی بر اساس علایم بالینی و عادت های فردی، جمعیت دمودکس را تخمین می زند.

چرا بر خلاف تست آنلاین، تشخیص میکروسکوپی دمودکس به اندازه کافی دقیق نیست؟

انسان ها معمولا چیزی را باور می کنند که می بینند. به همین دلیل خیلی از افراد فکر می کنند دقیق ترین راه برای تشخیص میزان آلودگی به دمودکس، شمارش آن زیر میکروسکوپ است.

این باور به دلایل زیر نادرست است:

  • انجام تست تشخیص میکروسکوپی به مهارت زیادی نیاز دارد. اگر دو نفر با دو سطح متفاوت از مهارت، از پوست نمونه برداری کنند، نتایج احتمالا متفاوت خواهد بود. 
  • نتایج تست میکروسکوپی وابسته به ساعت انجام آن است. از آنجا که دمودکس ها شب ها به سطح پوست می آیند و این تست نیز لایه سطحی پوست را مورد بررسی قرار می دهد،  انجام آن در شب، آلودگی بیشتری را نسبت به روز نشان می دهد.
  • شرایط فصلی و وضعیت آب و هوا در نتایج تست میکروسکوپی دخیل است. مثلا اگر فردی در زیر آفتاب تابستانی، پیاده خود را به مرکز تشخیص برساند، از آنجا که دمودکس ها از نور آفتاب بیزار هستند، به زیر سطح پوست می روند و احتمالا نتایج تست این فرد منفی خواهد شد؛ هر چند آلودگی او به دمودکس شدید باشد و لذا می تواند گمراه کننده باشد.
  • شرایط فیزیولوژیک و هورمونی فرد بر جابجایی دمودکس ها و تراکم مقطعی آنها روی سطح پوست تاثیر دارد. 
  • دمودکس ها در هر محلی که چرب تر باشد، تجمع می کنند. اگر فردی که تراکم بالایی از دمودکس را دارد، پوست خشکی داشته باشد، دمودکس ها به غدد چربی -در لایه های زیرین پوست- نقل مکان می کنند. بنابراین تست این فرد ممکن است به شکل کاذب نتایج منفی را گزارش کند.
  • برعکس اگر فردی پوست چربی داشته باشد، حتی اگر تعداد دمودکس های ساکن پوست او کم باشد، این دمودکس ها به سطح پوست آمده و نتایج تست را به طور کاذب مثبت می کنند.

این ها تنها تعدادی از دلایلی است که نشان می دهد تست میکروسکوپی برای تشخیص دمودکس به اندازه تست آنلاین دقیق نیست.

همیشه صدای علایم از هر چیزی بلند تر است!

ممکن است دمودکس های زیر پوست، از دید میکروسکوپ مخفی شوند، اما علایم آنها نشان دهنده وجود آنها هستند. به عبارت دیگر  همیشه صدای علایم از هر چیزی بلند تر است.

تست آنلاین تشخیص دمودکس، بر اساس علایم بالینی طراحی شده است و مطالعات زیادی از آن پشتیبانی می کنند. این تست علاوه بر علایم، عادت های فردی، بیماری ها و هر آنچه دمودکس ها در آن دخیل هستند را بررسی می کند و در انتها تراکم دمودکس پوست شما را تخمین می زند.

پس از انجام تست می توانید نتیجه آن را برای ما ارسال کنید، تا در صورت لزوم مشاوران ما با شما تماس بگیرند و به شما کمک کنند.

همین الان در این تست آنلاین کوتاه شرکت کنید.