خیر! بارها این نکته را متذکر شدیم که بطور کل شامپو وظیفه ی از بین بردن کثیفی ها و آلودگی های پوست و مو را دارد و اگر کسی پوست و مویش کثیف نیست و بوی بد نمی دهد هرگز لازم نیست مرتب از شامپو استفاده کند، اگرچه آبکشی و دوش گرفتن به تنهایی و بدون شوینده حتی هر روز و یا چند مرتیه در روز هم منعی ندارد بلکه بسیار هم خوب است. به هر حال، تعداد دفعات شستشو با شامپو متناسب با نیاز هر فرد، نوع پوست، آب و هوا، تعریق، آلودگی محیط و سایر عوامل متغییر است برای بعضی ها ممکن است هفته ای یکبار یا حتی کمتر کافی باشد اما برای عده ی دیگری شاید هفته ای چند بار یا درصورت نیاز به دلایلی که قبلا عرض شد بیشتر … هیچکسی به جز خود شخص نمی تواند تعداد دفعات شستشو را تعیین کند. یادآوری می کنیم که اغلب شامپوهای موجود در بازار به انگل های دمودکس غذا می دهند و شرایط را برای تکثیر و تولید مثل مایتها فراهم می نمایند اما شامپو های آنجکس (شامپو سر، صورت و بدن آنجکس) نه تنها به انگل های دمودکس غذا نمی دهد بلکه ضمن کنترل چربی سطح پوست و پاکیزگی مورد نیاز، شرایط را برای برطرف نمودن مایتها همراه با سایر محصولات آنجکس مهیا می نماید.

**بهتر است تاجاییکه ممکن است هم از ضد آفتاب پرهیز کنید و هم از نور آفتاب دوری کنید (مثلا با کلاه و چتر و … ) به هر حال ضد آفتاب غذای مایتها می شود و برای پوست هم در این دوره مضر است اما مجدد اگر ناچار هستید از ضد افتاب استفاده فرمایید بهتر است صبح قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب، کمی اسپری پی دی تی (روغن ارگانیک نارگیل هم مفید است) استفاده کنید و بعد کرم ضد آفتاب بزنید و شب هم ناچار هستید کرم را پاک بفرمایید.

**قبل از هرچیز باید بدانیم که ساقه ی مو را زیاد نباید شست و هنگام استحمام همان آبی که از روی ساقه مو عبور می کند معمولا کافیست. بنابراین ابتدا باید بیاموزیم که شامپو برای پاکیزگی پوست کف سر (اسکالپ) می باشد نه برای ساقه مو و هر چقدر کمتر ساقه مو با مواد شوینده در تماس باشد بهتر است و کمتر آسیب می بیند اگرچه در پاسخ سوال قبل یادآوری شدیم که حتی پوست سر و صورت و بدن را نیز لازم نیست زیاد با مواد شوینده بشوییم اگرچه آبکشی با آب معمولی و خنک و بدون شوینده عادت خوبیست. از آنجاییکه نرم کننده ها یا شامپو های شیمیایی می توانند تغذیه دمودکس ها را فراهم کنند؛ بهتر است در این دوره به جای نرم کننده ها از روغن نارگیل ارگانیک،تصفیه نشده و تهیه شده به روش کلد پرس یا روغن کرچک استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.