ریزش مو | آنجکس

نازک شدن مو در اثر دمودکس

نازک شدن مو، ریزش مو و یا کاهش حجم مو ممکن است در ظاهر خیلی شبیه هم باشند اما هنگامی که می خواهید برای از بین بردن آنها وارد عمل شوید تفاوت های فاحشی باهم دارند. دانستن این تفاوت ها به شما کمک می کند تا بهترین راه حل برای ازبین بردن آن ها را انتخاب کنید.

ریزش مو با توجه به علت آن ممکن است که در بازه زمانی کوتاه و یا بلند رخ دهد. نازک شدن مو و کاهش حجم مو معمولاً به تدریج همراه با بالا رفتن سن رخ می دهد.

نازک شدن مو:

نازک شدن مو با ضعیف شدن و کوچک تر شدن فولیکول های مو همراه است که در بعضی موارد در سنین جوانی هم ممکن است دیده شود.در برخی موارد نازک شدن مو به دلیل وجود انگل دمودکس است

برخلاف ریزش مو، که در مردان بیشتر شایع است، نازک شدن مو می تواند در زنان و مردان به یک میزان درگیر کننده باشد.

در برخی موارد نازک شدن مو به دلیل وجود انگل دمودکس است، با اینکه این انگل در نازک شدن، کم حجم شدن و ریزش مو شاید عامل اصلی نباشد، ولی نمی توان نقش آن در بدترشدن این عوارض نادیده گرفت.
در برخی موارد نازک شدن مو به دلیل وجود انگل دمودکس است، با اینکه این انگل در نازک شدن، کم حجم شدن و ریزش مو شاید عامل اصلی نباشد، ولی نمی توان نقش آن در بدترشدن این عوارض نادیده گرفت.

نازک شدن مو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، که از این دلایل می توان موارد زیر را نام برد:

– عادت های روزمره
– ژنتیک
– شرایط خاص پزشکی
– نازکی مو ممکن است با آلوپسی (نوعی ریزش مو) اشتباه گرفته شود، البته در این مورد باید بدانیم ممکن است نازکی مو در نهایت به ریزش مو ختم شود.

نازک شدن مو | آنجکس

عادات روزمره ای که در نازک شدن مو نقش دارند:

  • مراقبت بیش از حد از مو
  • رنگ کردن سطح مو (تکنیکی در رنگ کردن مو که به رنگ مو اجازه رنگ کردن ریشه ها را نمی دهید و تنها سطح مو را رنگ می کنید.)
  • فر کردن و یا صاف کردن مو با مواد شیمیایی
  • استفاده بیش از حد از محصولات مراقبتی مو (relaxers)
  • استفاده از محصولات قوی برای حفظ حالت مو (ژل ها و یا واکس ها و چسب مو های قوی)
  • رنگ های موقت (در تئاتر بازیگران برای رنگ کردن موقت مو از آن استفاده می کنند.)
  • بستن سفت مو ها (مهم نیست شما موهایتان را به صورت کلی ببندید و یا بخشی از آن را با کش سفت کنید.) این کار می تواند به مو صدمه زده و آن را از فولیکول بشکند. تکرار این عادت، لکه های خالی از مو در سر شما ایجاد خواهد کرد.
  • عدم دریافت آهن و اسید فولیک و یا سایر مواد معدنی در رژیم غذایی (مثل روی). این مواد به فولیکول ها در تولید طبیعی مو کمک بسیاری می کنند.
  • تجربه استرس بیش از حد تحمل: استرس سطح هورمون های انسان را بالا می برد. برخی از این هورمون ها، در میزان بالا باعث مرگ موهای تازه ی درحال جوانه زدن می شود.

انگل دمودکس چیست؟

انگل دمودکس یک موجود میکروسکوپی است که خودش می تواند باکتری های مضر بسیاری را حمل کند. دمودکس مایت هاانواع مخلتفی دارد که برخی از آن ها (دو گونه) می توانند انسان را درگیر کنند.

درصورتی که تراکم این انگل بر روی پوست و فولیکول موی سر زیاد شود، می تواند باعث نازک شدن مو شود.

نازکی مو در اثر افزایش تعداد دمودکس ها چگونه رخ می دهد و چطور آن را برطرف کنیم؟

درگیری پوست و مو با تراکم بالای دمودکس می توانند ناراحتی های متعددی را برای پوست و مو ایجاد کند. دلیل این ناراحتی های پوستی هم تولید چربی توسط سبیوم (غددی که مسئول تولید چربی در کنار فولیکول مو هستند) می باشد.

انگل های دمودکس از روغن تولید شده توسط سبیوم و پوست مرده تغذیه می کنند و پس از آنکه انگل دمودکس به پوست و یا موی شما منتقل شد فعالیتش را آغاز می کند. این بدان معنی است که این انگل در فولیکول های موی شما رشد کرده و روی پوست شما تکثیر می کند.

به یاد داشته باشید که هر فولیکول مو می تواند میزبان بیش از 25 دمودکس باشد. وقتی انگل های دمودکس روی پوست و مو حضور داشته باشند، می توانند به دلایل مختلفی باعث نازک شدن و  یا ریزش مو شوند.

یکی از دلایلی که فعالیت های دمودکس موجب نازک شدن مو و یا ریزش آن می شوند، ازدیاد تعداد دمودکس هایی است که در یک فولیکول مو زندگی می کنند.

تغذیه انگل های دمودکس از مواد معدنی و چربی اطراف فولیکول مو، غذایی برای خود مو باقی نمی گذارد. بدون وجود ماده مغذی طبیعی برای مو، تارهای مو نازک شده و در نهایت می ریزند.

انگل دمودکس برای تغذیه از روغن سبیوم آنزیم لیپاز ترشح می کند. که خود این آنزیم موجب التهاب پوست شده و در نازکی و ریزش مو موثر است. هنگامی که تراکم انگل دمودکس بالا باشد، بدن برای دفاع از خود وارد عمل می شود. این دفاع به معنی جلوگیری از تغذیه فولیکول ها است. که با این کار انگل ها هم منابع غذایی خود را از دست می دهند، در نتیجه رفتار بدن خود منجر به از بین رفتن و نازک شدن موها می شود.

آیا نازکی مو در اثر دمودکس قابل بازگشت است؟

محصولات و پروتکل آنجکس تعداد دمودکس ها را کنترل می کند. با حذف دمودکس از روی پوست و موی سر شما در طول دوره استفاده از محصولات آنجکس، مشکلات پوست و موی شما که ناشی از دمودکس بوده نیز به سرعت رو به بهبود خواهد گذاشت.

راه حل آنجکس برای مقابله با دمودکس:

معرفی بهترین محصول بر اساس تراکم دمودکس در پوست و موی شما به همراه متد و روش درست برای مقابله با دمودکس که به نام پروتکل آنجکس شناخته می شود. محصولات آنجکس با تمرکز روی از بین بردن منابع غذایی دمودکس ها، پوست شما را به مکان نامناسبی برای این انگل تبدیل می کند.

به یاد داشته باشید که در این روش برای تاثیر گذاری، شما باید تمام مدت به پروتکل آنجکس متعهد باشید تا به تدریج تراکم دمودکس ها را کاهش دهید و در نهایت جمعیت آنها را به صفر برسانید. محصولات آنجکس به از بین بردن تمام مایت های فولیکول مو که به نام دمودکس شناخته می شوند کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تست دمودکس

از مشکلات پوست یا مو رنج میبرید؟ شاید علت این مشکلات دمودکس ها باشند. با تست آنلاین ما صد در صد مطمئن شوید.
جهت انجام تست سنجش میزان تراکم دمودکس مایت ها از این لینک استفاده کنید.
تست دمودکس
مقالات پوست

مقالات مرتبط

مطالب بلاگ

سایر مقالات